Odpowiedź na pismo z dnia 15.07.2025 (32.DK.07.25.) ZZDR PKP dotyczące tymczasowego regulaminu prowadzenia ruchu na Podg. PKP PLK S.A. przyznano, że regulaminy powinny w sposób jednoznaczny regulować zasady prowadzenia ruchu, mając na uwadze bezpieczeństwo. Jednocześnie zaznaczono, że nie wszystkie sytuacje da się uregulować wprost przepisami wewnętrznymi. Poinformowano, że Biuro Bezpieczeństwa podjęło działania, aby w przyszłości wyeliminować zidentyfikowane nieprawidłowości, a Biuro Eksploatacji zwiększy nadzór merytoryczny nad sporządzaniem tego typu regulaminów.
Więcej szczegółów w załączonym DOKUMENCIE.
(S.I.nr.66.J.2025) Uwagi MKR ZZDR PKP w Tarnowskich Górach do projektu zmian w instrukcji Ia-5, która dotyczy przygotowania i doskonalenia zawodowego pracowników. Związek zwraca uwagę na brak precyzji w wielu zapisach, co może prowadzić do problemów interpretacyjnych.
Więcej szczegółów w załączonym DOKUMENCIE.
(OPZZ/SK/101/2025) Pismo skierowane jest od Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych oraz Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP do dyrektora Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego (CIOP-PIB). Prosimy o przeprowadzenie przez Instytut badania obciążenia pracą dyżurnych ruchu na stanowiskach pracy z wieloma monitorami w Lokalnych Centrach Sterowania (LCS). Wyrażamy nadzieję, że wyniki badania pomogą w wypracowaniu rozwiązań, które zredukują lub wyeliminują zagrożenia na tych stanowiskach.
Więcej szczegółów w załączonym DOKUMENCIE.
(R.K.nr.65.J. 2025.) Pismo do Rady Krajowej dotyczy sprzeciwu MKR ZZDR PKP wobec projektu ustawy o zmianie ustawy o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe" oraz ustawy o Funduszu Kolejowym. Związek wyraża oburzenie, że nowelizacja ustawy wyklucza wpływ środków ze sprzedaży udziałów PKP SKM w Trójmieście do Funduszu Własności Pracowniczej. Po raz kolejny kolejarze zostaną pozbawieni należnych im pieniędzy, podczas gdy pracownicy innych firm państwowych, podlegających restrukturyzacji, otrzymywali premie lub akcje. Podkreślamy że na majątku PKP uwłaszczyło się wiele podmiotów, a pracownicy byłego przedsiębiorstwa PKP są traktowani jak "dojna krowa".
Więcej szczegółów w załączonym DOKUMENCIE.
(Dyr.T.G. nr.64.J.2025r.) Pismo dotyczy problemu ręcznego zapowiadania pociągów w ZPR Zdzieszowice i Podg Raszowa, który wynika z braku realizacji projektu automatycznego systemu zapowiadania. MKR informuje, że konieczność ręcznego zapowiadania dużej liczby pociągów, co daje łącznie 196 zapowiedzi na dobę, powoduje wzmożony wysiłek dyżurnych ruchu, co może mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo.
Więcej szczegółów w załączonym DOKUMENCIE.