01
02
03


Linia

181
 
W dniu 10.12 2006 przestały kursować na linii 181 Herby Nowe - Wieluń - Kępno ostatnie dwie pary pociągów osobowych. Jest to decyzja administracyjna bez dogłębnej analizy jej skutków. Po raz kolejny bezduszność
   urzędników wzięła górę nad rozsądkiem. Nie można na to pozwolić!!!
Podjęliśmy zdecydowane działania w celu przywrócenia kursowania tych pociągów

Wieluń, dnia 11 grudnia 2006 r. 

   Adres do korespondencji:
Henryk Więcław
  



Sz. P.
Włodzimierz Fisiak
MARSZAŁEK
Województwa Łódzkiego

  W imieniu podróżnych i mieszkańców powiatów wieluńskiego i wieruszowskiego oraz pracowników PKP korzystających z usług PKP Przewozy Regionalne Sp. z o o zgłaszamy stanowczy protest przeciwko nie dofinansowaniu przez Urząd Marszałkowski województwa łódzkiego. Jak wynika z rozkładu jazdy pociągów PKP Przewozy Regionalne Sp. z o. o ważnego od dnia 10. 12. 2006r. Do dnia 08.12.2007r.:
1. poc. 47131 relacji Pątnów Wieluński - Kępno - kursuje codziennie bez żadnych ograniczeń str. 296
2. poc. 47133 relacji Pątnów Wieluński - Kępno - kursuje po ogłoszeniu str. 298
3. poc. 74130 relacji Kępno - Pątnów Wieluński kursuje po ogłoszeniu str. 301
4. poc. 74132 relacji Kępno - Pątnów Wieluński kursuje po ogłoszeniu str. 303 dalej skomunikowany do Katowic
winny kursować od 10.12.2006r., ponieważ jeszcze w sobotę 09.12.2006r wisiały na tablicach ogłoszeń poszczególnych stacji i przystanków kolejowych w/w linii, natomiast w niedzielę rano 10.12.2006r zniknęły. Kto, kiedy i na czyje polecenie je zdjął nie wiadomo. Tutaj wyraźnie widać jak traktuje się mieszkańców w/w powiatów i to zaraz po wyborach. Nadmieniamy, iż od 1 stycznia 2004r zgodnie z ustawą z dnia 13 listopada 2003r o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, dofinansowanie do regionalnych przewozów pasażerskich leży w gestii Urzędu Marszałkowskiego.
Natomiast art. 70 wspomnianej ustawy, organizowanie i dotowanie przewozów pasażerskich, należy do obowiązków służby publicznej. W związku z powyższym rozkład jazdy PKP regionalnych przewozów pasażerskich winien odzwierciedlać lokalne potrzeby społeczeństwa. Z powyższych pociągów korzystają ludzie dojeżdżający do pracy, młodzież i studenci do szkół. Nadmieniamy, iż likwidacja w/w pociągów na odcinku Wieluń - Kępno wiąże się z nieuchronnym wstrzymaniem w przyszłości kursowania pociągów towarowych, zamknięciem wymienionego odcinka, a tym samym odcięciem Wielunia od Wielkopolski. Brak partycypacji w kosztach przewozów na tej linii spowoduje likwidację kolejnych pociągów zapewniających dojazd w kierunku Śląska, a tym samym zubożenie społeczeństwa i wzrost bezrobocia naszego powiatu. Liczymy na mądrość i rozwagę ludzi sprawujących władzę zarówno z wyboru jak i z nominacji, którzy nie pozwolą do wybuchu społecznego niezadowolenia. W przeciwnym razie będziemy zmuszeni do podjęcia radykalnych działań. Tym razem nie będą to działania wymierzone przeciwko naszym klientom i naszej firmie.
Nie będziemy blokować torów, lecz przeniesiemy się na drogi.
  Z poważaniem
Z-ca Przewodniczącego ZZDR PKP
w Tarnowskich Górach
Sołtysiak Roman
Wujec Roman
Sychla Jerzy

Pisma podobnej treści złożyliśmy również na ręce Burmistrza Miasta i Gminy Wieluń, Wojewody Śląskiego i Łódzkiego, Starosty Wieluńskiego, Przewodniczącego Rady Miasta i Gminy Wieluń, Przewodniczącego Rady Powiatu Wieluń, Burmistrza Miasta i Gminy Wieruszów.
W tym temacie są prowadzone intensywne rozmowy. Jeżeli nie przyniosą one oczekiwanego skutku, to nie pozostanie nam nic innego jak zaprotestować w sposób bardziej dla decydentów zrozumiały..
Należy tu jeszcze zadać pytanie naszemu pracodawcy, co on zrobił w tej sprawie? Przecież sam jest stroną w pełni tym zainteresowaną. Brak tych dwóch par pociągów osobowych spowodował ogromne trudności z dojazdem do i z pracy. Wielu naszym koleżankom i kolegom dojazd czy powrót z pracy zajmuje nierzadko od 4 do 8 godzin.
A gdzie tu czas na odpoczynek? Panie Dyrektorze, co Pan zrobił w tej sprawie?

W dniu 19.12.2006r. w Warszawie odbyła się PIKIETA, w której udział wzięły wszystkie znaczące Związki Zawodowe.. Można by powiedzieć nareszcie razem. Oby tak pozostało. Oby niektórzy liderzy związkowi (jak to czasami bywało) nie próbowali wykorzystać tego do załatwienia swych partykularnych interesów.
   Pikieta przerodziła się w manifestację niezadowolenia z poczynania rządu i polityków, jednym słowem osób odpowiadających za państwo, którzy poprzez nonszalancję, brak wyobraźni i odpowiedzialności nie potrafią od 1998r. Uchwalić prawa, które by pozwoliło nam przejść na wcześniejszą emeryturę. Bo przecież oczywistym jest, że prawie niemożliwa jest praca np. na posterunku ruchu do 65 roku życia biorąc pod uwagę wymogi zdrowotne i psychofizyczne. Dlatego zamanifestowaliśmy swoje niezadowolenie z powodu braku rozwiązań systemowych dla kolejarzy i złożyliśmy na ręce Pana Jarosława Kaczyńskiego, Prezesa Rady Ministrów za pośrednictwem Pani Anny Kalata, Ministra Pracy i Polityki Społecznej Petycję
  
Pikieta

 

Petycja
Związków zawodowych
Działających w Grupie PKP

Pan
Jarosław Kaczyński
Prezes Rady Ministrów

Za pośrednictwem:
Pani
Anna Kaleta
Minister
Pracy i Polityki Społecznej


Szanowna Pani Minister!
    W pogoni za oszczędnościami budżetowymi rząd RP pozbawił nas, polskich kolejarzy, specjalnych rozwiązań emerytalnych. Na nic zdały się nasze starania i mediacje o przywrócenie kolejarzom godnych warunków odejścia na zasłużony odpoczynek po wielu latach pracy. Na posiedzeniu Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa przedstawiciel resortu pracy powiedziała kolejarzom stanowcze i jednoznaczne NIE.
    Nie mamy już złudzeń. O swoje prawa musimy walczyć w inny sposób. Skuteczne działania, z którymi liczą się rząd i parlament pokazali górnicy. Dlatego dziś tu jesteśmy, bo chcemy po raz ostatni w pokojowy sposób upomnieć się o swoje prawa. Nasza obecność jest dowodem sprzeciwu wobec lekceważenia i aroganckiego traktowania kolejarzy i społeczeństwa przez kolejne rządy RP. Każdy kolejarz podpisując umowę o pracę wiedział na co się godzi i do jakiego wieku na danym stanowisku będzie pracował. W trakcie stosunku pracy warunki te jednostronnie zostały zmienione Tak być nie może!!! Na to nie pozwolimy!!!
    Ta wielotysięczna manifestacja pokazuje determinację i siłę kolejarzy w walce o nasze słuszne prawa. Utrzymywanie, że kolejarz ma pracować do tak sędziwego wieku doprowadza do zagrożenia życia ludzi i bezpieczeństwa przewożonych towarów

PROTESTUJEMY PRZECIWKO:

Utrzymywaniu w pracy kolejarzy w wieku 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn pracujących w warunkach szczególnych i o szczególnym charakterze.

ŻĄDAMY:

1. wprowadzenia w ustawie o emeryturach opcji zerowej nadającej prawo do emerytury kolejowej w wieku 55 lat dla kobiet i 60 lat dla mężczyzn, wszystkim kolejarzom zatrudnionym w PKP przed 31.12.1998r.
2. Wprowadzenia zapisów w ustawie o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP umożliwiającym wszystkim pracującym na kolei w warunkach szczególnych i o szczególnym charakterze przejście na wcześniejszą emeryturę po 40 latach pracy z zaliczeniem przelicznika 14 miesięcy za rok pracy.
3. Wpisania do ustawy o emeryturach pomostowych możliwości przejścia na wcześniejszą emeryturę w wieku 50 lat dla kobiet i 55 lat dla mężczyzn zatrudnionych na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem ruchu kolejowego w przypadku utraty możliwości wykonywania zawodu ze względów zdrowotnych.

Jeżeli w/w postulaty związków zawodowych reprezentujących wszystkich kolejarzy nie zostaną spełnione, to będziemy zmuszeni do podjęcia w najbliższym czasie kolejnych działań protestacyjno-strajkowych.
       

Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP

Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce

Federacja ZZP PKP

Sekcja Krajowa Kolejarzy NSZZ "Solidarność"

Związek Zawodowy Drużyn Konduktorskich.




Warszawa, 19 grudnia 2006r


    Jeżeli rząd nie potraktuje sprawy naszych emerytur poważnie i priorytetowo, to stanie się to, czego nikt nie chce. Będziemy musieli swoje prawa wywalczyć poprzez strajk.
    Górnictwo i służba zdrowia pokazała, że rząd RP rozumie tylko argumenty siły.
    Słychać głosy różnych "ekspertów", że walczymy o "przywileje". To jest nieprawda. W naszym przypadku to nie przywilej, tylko konieczność. Jak już wspomnieliśmy wcześniej, rodzaj naszej pracy jest szczególny i wymagający szczególnych warunków zdrowotnych. A to przy trybie naszej pracy jest niemożliwe.


Janusz Walosczyk
       

N iedawno otrzymaliśmy pismo, w którym Pan Dyrektor informuje nas o zamiarze likwidacji stanowiska dyżurnego pomocniczego na posterunku Bytom Karb. Wszyscy ci, którzy znają
ten teren i specyfikę tego posterunku wiedzą, że jest to decyzja, delikatnie mówiąc, niesłuszna. Rejon ten leży na szlakach górniczych, czyli ciągle są tam prowadzone roboty, co ma wpływ na prowadzenie ruchu pociągów jak i działanie urządzeń, w tym przypadku mechanicznych. Nagminnie zdarzają się tam kradzieże, otwieranie wagonów i usypy, zatrzymywanie pociągów itd.
Obciążenie pracą przy tym jest spore, a ostatnio doszły jeszcze nowe obowiązki. Nasze zdanie na temat tej decyzji wyraziliśmy w piśmie:


MKR ZZDR PKP 93/J/2006 Tarnowskie Góry 18.12.2006 r



PAN DYREKTOR
ZAKŁADU LINII KOLEJOWYCH
W TARNOWSKICH GÓRACH



   W odpowiedzi na pismo IZPRc-0703/34/06 z dnia 14.12.2006r. Międzyzakładowa Komisja Rejonowa Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP przy Zakładzie Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach negatywnie opiniuje decyzje Pana Dyrektora w przedmiotowej sprawie.

1. Powoływanie się na zmniejszenie obciążenia pracą tego posterunku musi wynikać z dokonanej analizy. Pan Dyrektor takiej analizy nie przedstawił, a z informacji, które posiadamy wynika, że to ograniczenie podyktowane jest tylko szukaniem oszczędności i to za wszelką cenę
Zmniejszenie pracy w godzinach nadliczbowych można dokonać chociażby poprzez zwiększenie zatrudnienia w zespole pociągowym.

2. Drugim elementem są kradzieże. Monitoring zmniejszył ich ilość, ale nie wyeliminował ich całkowicie.Dlatego w dalszym ciągu praca na tym posterunku wymaga dużej koncentracji, szybkości reakcji oraz stosowania niekonwencjonalnych metod prowadzenia ruchu pociągów, a to przemawia za utrzymaniem obecnego stanu zatrudnienia

3. W dalszym ciągu trwają różnego rodzaju prace związane ze szkodami górniczymi, co też nie pozostaje bez wpływu na bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów

4. Posterunek ten wyposażony jest w urządzenia mechaniczne. Ze względu na w/w szkody górnicze chód rozjazdów jest ciężki. W celu ich obsługi często zachodzi potrzeba wyjścia w teren, należ tutaj też wziąć pod uwagę, iż w okresie zimowym jest to codzienność

5. Należ pamiętać również o tym, iż na dyżurnych ruchu nakłada się coraz więcej nowych obowiązków związanych z prawidłowym rozliczaniem się przewoźników korzystających z naszych usług. Te dodatkowe czynności przynoszą wymierne korzyści. A z tego, co nam wiadomo tych dodatkowych obowiązków będzie coraz więcej.



Z wyrazami szacunku
Janusz Walosczyk

Ograni

czenie

pracy

 


Sekto
rowy
Zjazd
Dele
gatów

W dniach 21 -23.12.2006r. odbyło się Sektorowe Zebranie Delegatów. Wybrano nowe władze. Skład podajemy poniżej:

PREZYDIUM ZARZĄDU SI ZZDR PKP:
1. Oleszak Jerzy Przewodniczący MKR ZZDR PKP IZ Katowice
2. Rybińska Halina Wiceprzewodniczący MKR ZZDR PKP IZ Bydgoszcz
3. Gebel Piotr       - " - MKR ZZDR PKP IZ Katowice
4. Szmytka Andrzej       - " - MKR ZZDR PKP IZ Gdańsk
5. Tworek Krystyna       - " - MKR ZZDR PKP IZ Zielona Góra
6. Orłowska Mirosława       - " - MKR ZZDR PKP IZ Siedlce
7. Szary Jerzy       - " - MKR ZZDR PKP IZ Gliwice
8. Misztal Adam       - " - MKR ZZDR PKP IZ Kraków
9. Karandyszewski Czesław       - " - MKR ZZDR PKP IZ Koszalin
10. Szafrańska Halina       - " - MKR ZZDR PKP IZ Skarżysko K
11. Biernat Sebastian       - " - MKR ZZDR PKP IZ Łódź
CZŁONKOWIE ZARZĄDU SI ZZDR PKP:
1. Dudziec Stanisław       - " - Rada Oddziałowa ZZDR PKP IR Warszawa
2. Włodarczyk Dariusz       - " - Rada Oddziałowa ZZDR PKP IR Lublin
3. Grajcar Leokadia       - " - Rada Oddziałowa ZZDR PKP IR Kraków
4. Furman Tadeusz       - " - Rada Oddziałowa ZZDR PKP IR Katowice
5. Nowicki Andrzej       - " - Rada Oddziałowa ZZDR PKP IR Gdańsk
6. Wróbel Wojciech       - " - Rada Oddziałowa ZZDR PKP IR Wrocław
7. Kaźmierczak Sławomir       - " - Rada Oddziałowa ZZDR PKP IR Poznań
8. Grzyb Mieczysław       - " - MKR ZZDR PKP IZ Warszawa
9. Janczyło Grzegorz       - " - MKR ZZDR PKP IZ Białystok
10. Ławecki Zbigniew       - " - MKR ZZDR PKP IZ Siedlce
11. Cieślak Anna       - " - MKR ZZDR PKP IZ Lublin
12. Babiarz Sławomir       - " - MKR ZZDR PKP IZ Kielce
13. Motyka Aleksander       - " - MKR ZZDR PKP IZ Nowy Sącz
14. Burz Piotr       - " - MKR ZZDR PKP IZ Rzeszów
15. Hajdus Ludwik       - " - MKR ZZDR PKP IZ Gliwice
16. Pawelec Mieczysław       - " - MKR ZZDR PKP IZ Częstochowa
17. Walosczyk Janusz       - " - MKR ZZDR PKP IZ Tarnowskie Góry
18. Kaszubowski Adam       - " - MKR ZZDR PKP IZ Gdańsk
19. Przybysz Danuta       - " - MKR ZZDR PKP IZ Olsztyn
20. Zieliński Janusz       - " - MKR ZZDR PKP IZ Toruń
21. Koziołkiewicz Grażyna       - " - KR ZZDR PKP IZ Wałbrzych
22. Szurgot Marek       - " - MKR ZZDR PKP IZ Opole
23. Cieślik Adam       - " - MKR ZZDR PKP IZ Poznań
24. Koźlak Marek       - " - MKR ZZDR PKP IZ Ostrów Wielkopolski
25. Kościan Andrzej       - " - MKR ZZDR PKP IZ Szczecin
26. Tymek Paweł       - " - KR ZZDR PKP IZ Gorzów Wielkopolski
27. Zejglic Waldemar       - " - MKR ZZDR PKP IZ Koszalin
SEKTOROWA KOMISJA REWIZYJNA SI ZZDR PKP:
1. Michalczak Wojciech Przewodniczący MKR ZZDR PKP IZ Gliwice
2. Mikołajczyk Waldemar Członek MKR ZZDR PKP IZ Olsztyn
3. Cielebak Urszula       - " - MKR ZZDR PKP IZ Lublin
4. Majchrzak Lucjan       - " - MKR ZZDR PKP IZ Ostrów Wielkopolski
5. Duda Halina       - " - MKR ZZDR PKP IZ Tarnowskie Góry